سفارش تبلیغ
صبا ویژن

صرافی

یکی از مهمترین کار هایی که یک تریدر ارز دیجیتال می تواند انجام دهد، این است که یک صرافی ارز دیجیتال خوب را برای ترید انتخاب کند که مزیت های زیادی داشته باشد. تقریبا یک دهه از راه اندازی اولین صرافی ارز دیجیتال می گذرد و در این مدت، صرافی ها به توسعه و پیشرفت ابزار ها و ویژگی های خود پرداخته اند و ترید  را تبدیل به کاری امن تر، ساده تر و سودآور تر کرده اند. البته همه صرافی های ارز دیجیتال چنین نیستند و بعضی از آنها از این نوآوری ها و تکنولوزی عقب مانده اند.حال اجازه دهید که برخی از ویژگی های صرافی های پایین تر از حد متوسط را مورد ارزیابی قرار دهیم. اگر صرافی حال حاضر شما چنین ویژگی هایی دارد، باید در فکر تغییر آن باشید.


آنها از شما می خواهند که احراز هویت خود را کامل کنید

زمانی که برای اولین باری که در یک صرافی ارز دیجیتال اقدام به ساختن اکانت کرده اید، از شما درخواست احراز هویت کرده باشند و اطلاعاتی مانند آدرس، تاریخ تولد، کپی کارت شناسایی و یا حتی یک عکس سلفی را نیز از شما گرفته باشند. این کار اگرچه قانونی است اما در سال های اخیر حریم خصوصی تریدر ها را بسیار کاهش داده است. احراز هویت برای صرافی هایی که با ارز فیات سر و کار دارند، مورد نیاز است اما در صرافی هایی که صرفا با ارز دیجیتال سر و کار دارند، لازم نیست.

از طرفی احراز هویت برای ایرانیان در صرافی های خارجی با مشخصات ایرانی مشکلات زیادی به همراه دارد

ممکن است این صرافی ارز دیجیتال به شما اجازه ترید شورت ندهد

وقتی که حرف از ترید ارز های دیجیتال می شود، دو نوع پوزیشن (position) را می توان باز کرد. یکی از این پوزیشن ها لانگ (long) نام دارد که در این حالت، تریدر ارز هایی را می خرد و انتظار افزایش قیمت آنها را بعد از به اتمام رسیدن دوره پوزیشن دارد. پوزیشن دیگر شورت (short) نامیده می شود که تریدر انتظار دارد در پایان دوره پوزیشن، قیمت دارایی مورد معامله کاهش پیدا کند. بسیاری از ارز های دیجیتال اصلی مانند بیت کوین (bitcoin)،اتریوم (Ethereum) وبیت کوین کش  با افزایش قیمت های زیادی مواجه شده اند اما در خلال سال 2018،کاهش قیمت داشته اند و بنابراین امکان ایجاد پوزیشن شورت در این سال بسیار به نفع تریدر ها بوده است. پس باید در جستجوی چنین پلتفرم هایی (platform) بود تا بتوان از فرصت حداکثر استفاده را برد. این ویژگی معمولا در پلتفرم های ترید ماخوذات ارائه داده می شود.

کارمزد ترید ممکن است گمراه کننده باشد

یکی از راهای که ممکن است یک صرافی ارز دیجیتال بخواهد از طریق آن مشتری جذب کند، ادعای گرفتن کارمزد پایین است. در این حالت، تریدر هایی جذب این پلتفرم می شوند و انتظار دارند که در دراز مدت سود بیشتری با توجه به پرداخت کارمزد کمتر، کسب کنند. اما بعضی از این صرافی ها کارمزد بسیار بالایی دارند و تفاوت کارمزد های قرار دهنده سفارش و گیرنده سفارش بسیار بالا می باشد؛ این باعث می شود که تریدر متحمل ضرر های زیادی شود.

متاسفانه صرافی ها در زمینه ارائه اطلاعات برای تعیین این کارمزد ها خیلی شفاف عمل نمی کنند و به همین خاطر، BeInCrypto ابزار مفیدی را ایجاد کرده که کارمزد ها را در پلتفرم های محبوب مقایسه می کند. بنابراین مهم است که این صرافی ارز دیجیتال که شما با آن کار می کنید، شفافیت لازم را داشته باشد.

گزینه ای برای ترید لوریج (leverage) در آنها وجود ندارد

اگرچه ترید ارز های دیجیتال به صورت عادی نیز می تواند خیلی سودآور باشد، اما در این حالت باید ترید های بسیاری را انجام داد تا سود های قابل ملاحظه ای را کسب کرد. اما تریدر ها می توانند با ترید در یک صرافی ارز دیجیتال که دارای ترید لوریج می باشد، پتانسیل سودآوری خود را بیشتر کنند و تعداد دفعات ترید خود را کمتر کنند. لوریج این امکان را برای تریدر فراهم می کند که حتی با نوسان های کم نیز سود زیادی را کسب نماید. متاسفانه تنها تعداد معدودی صرافی ارز دیجیتال وجود دارند که ترید لوریج را ارائه دهند. از جمله این پلتفرم های ارائه دهنده لوریج می توان StormGrain و ByBit را نام برد که بسیار کاربر پسند هستند و برای تازه کار ها مناسب می باشند.

به شما در انجام تصمیمات خوب کمک نمی کنند 

 

 

 

شما چه یک تریدر تازه کار باشید و چه یک تریدر حرفه ای، می دانید که برای انجام موفقیت آمیز ترید و استفاده بهتر از فرصت ها، نیازمند ابزار هایی جانبی مانند نمودار ها و اندیکاتور ها (indicators) می باشید. صرافی های ارز دیجیتال باید در این راستا به کاربران کمک کنند و امکانات لازم را برای آنها فراهم کنند. یک صرافی ارز دیجیتال خوب می کوشد تا آنجا که ممکن است، تریدر را از پلتفرم های شخص ثالث بی نیاز کند و اگر صرافی ارز دیجیتال شما به این چیز ها اهمیت نمی دهد، احتمالا باید در فکر عوض کردن آن باشید.

نظر شما چیست؟ کدام صرافی ارز دیجیتال را برای ترید پیشنهاد می کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.